Na afstuderen beschik je over heel wat kennis en competenties en een waaier aan loopbaanmogelijkheden. De opleiding bereidt je niet voor op een bepaald beroep, wel op een boeiende carrière. Er is grote vraag naar communicatiewetenschappers op de arbeidsmarkt en onze afgestudeerden zijn onder meer werkzaam als socialmediamanager, journalist, communicatiestrateeg, marketeer, intern communicatieverantwoordelijke, programmamaker, uitgever of pr-consultant.
Je bent als communicatiewetenschapper inzetbaar in verschillende domeinen en sectoren. In de creatieve industrie zet je de inhoudelijke lijn uit binnen media- en nieuwsorganisaties en cultuurhuizen, formuleer je beleidsadviezen bij politieke besluitvorming en initieer je innovatieprocessen. Binnen bedrijven, organisaties en overheden ontwikkel je de communicatiestrategie. Je speelt daarbij in op de steeds evoluerende mogelijkheden van sociale en digitale media. Je bent ook een expert in de psychologie achter mediagebruik. Binnen ngo’s, onderzoeksbureaus en middenveldorganisaties analyseer je de rol van media- en communicatieontwikkelingen in een continu veranderende leefwereld en ontwikkel je sensibiliseringscampagnes en projecten rond mediawijsheid.