Bij het Amsterdam Fashion Institute (AMFI) word je opgeleid tot een echte ‘changemaker’ in de modewereld. Dit betekent dat je leert hoe je actieve veranderingen kunt aanbrengen en impact kunt maken in deze spannende sector. Na je studie aan AMFI ben je helemaal voorbereid op een carrière in de mode, zowel in Nederland als internationaal.
Met een bachelordiploma van AMFI heb je de juiste vaardigheden om aan de slag te gaan in de mode-industrie. Je combineert creativiteit met vakmanschap, zowel online als offline. Je leert alles over het proces van ontwerpen tot verkopen en hoe je goed samenwerkt met anderen. Hierdoor begrijp je hoe de verschillende stappen in de modeketen met elkaar verbonden zijn. Of je nu in Nederland of ergens anders ter wereld wilt werken, met AMFI ben je klaar voor een toekomst in de mode!
Mogelijkheden per richting:
-
Management (voorheen Business & Development)
Jij weet hoe je kleding op een slimme en duurzame manier inkoopt, produceert en verkoopt. Je bent klaar om de modewereld te veranderen en oplossingen te vinden voor duurzaamheidsvraagstukken. Dat kun je doen als manager productontwikkeling, brand manager, inkoper mode, supply chain manager, duurzaamheidsmanager of marketingstrateeg. Je kunt ook kiezen om carrière te maken als onderzoeker in de academische wereld, bij een NGO of binnen jouw eigen modebedrijf.
-
Design
Als modeontwerper weet je alles over vorm, kleur, materiaal en techniek. Bovendien ken je de maatschappelijke, economische en culturele kanten van mode en weet je hoe technologie hierin een rol speelt. Je gebruikt jouw creativiteit om een verschil te maken in de dynamische modewereld. Na je studie kun je aan de slag als zelfstandig ontwerper, industrieel ontwerper, digitaal ontwerper, textiel ontwerper en ontwikkelaar. Sommige afgestudeerden beginnen zelfs hun eigen kledingmerk.
-
Branding
Je bent sterk in visuele en tekstuele communicatie en begrijpt de kracht van een merk. Je hebt geleerd hoe je merkconcepten ontwikkelt en beheert, welke strategieën je kunt gebruiken en hoe je met ontwerpprincipes omgaat. Je kunt maatschappelijke veranderingen vertalen naar merkpositionering en communicatie. Na je studie kun je werken als brand manager, brand strateeg, creatief strateeg, content developer en creator of art director.