Elvera Schot
De natuur en de wereld zijn altijd al een passie van Elvera geweest. Door scouting is ze op jonge leeftijd al veel in aanraking gekomen met de natuur, wat uiteindelijk een fascinatie van haar is geworden. “Na jaren voor de scoutinggroep gestaan te hebben, was het geen rare uitkomst dat ik voor de Lerarenopleiding Aardrijkskunde koos”. Deze opleiding volgt ze aan de HAN in Nijmegen, vanwege de kleinschaligheid. “Het is een fijne opleiding waar de docent oog voor je heeft”.
De sfeer op de HAN en binnen de opleiding vindt Elvera heel gezellig. “De HAN kent een fijn studiecentrum waar ik regelmatig met medestudenten studeer. Hierna gaan we vaak nog een biertje drinken in The Pub”. Door Studievereniging Pontifex, de gezamenlijke studievereniging van de Lerarenopleidingen Aardrijkskunde, Geschiedenis en Economie, heeft ze veel contact met studenten van andere opleidingen. “Een leuke manier om andere studenten te leren kennen”.
Naast haar studie heeft Elvera genoeg tijd voor leuke dingen en werk. “Ik zorg ervoor dat ik mijn schoolwerk doordeweeks af heb, zodat ik in het weekend ook echt vrij heb. Dit geeft mij veel rust en zo kan ik meer genieten van het weekend en tijd met vrienden doorbrengen”. De opleiding geeft studenten de ruimte om het studeren zelf in te plannen. “Gemiddeld heb ik 15 uur college in de week, wat mij de mogelijkheid geeft mijn eigen studietijd en andere hobby’s zelf in te plannen”.
Voor Elvera was het wel even wennen dat ze meteen in het 1e jaar stage moest lopen. “Het was een zoektocht naar wat er van je verwacht wordt en hoe je de stage vorm gaat geven”. Zelf liep ze stage op het Merlet College in Cuijk. “Dit is een opleidingsschool, wat betekent dat je goede begeleiding krijgt en samen met andere stagiaires onderwijskundige vakken volgt. Je krijgt veel meer opdrachten mee vanuit je stage. Dat zorgt voor meer werk, maar ook voor een veel beter resultaat”.
Overige testimonials bij Leraar Aardrijkskunde
"Ik wil als leraar wat kunnen betekenen voor de leerlingen"
"Wat ik leer meteen in de praktijk brengen en leerlingen zien groeien"
"Ik bleef mij vooral afvragen: Wat voor leraar wil ik zijn?"