Rick
Marketing bij 'I Amsterdam'
Rick Sam loopt stage bij Amsterdam Marketing. Je weet wel, van die slogan I Amsterdam. Rick: “Ik heb geen moment getwijfeld. Een stage bij Amsterdam Marketing staat toch heel mooi op je cv. En je kunt hier veel contacten opdoen die interessant kunnen zijn voor later.”
Amsterdam Marketing is de citymarketingorganisatie van metropool Amsterdam, actief op het gebied van promotie, informatie, onderzoek en dienstverlening. Als organisatie werkt iedereen hard om Amsterdam zo goed mogelijk (internationaal) op de kaart te zetten. Rick: “Mijn taak is hoofdzakelijk het verzorgen van persreizen. Internationale journalisten nemen contact op met de Pers & Media afdeling met de mededeling dat zij Amsterdam willen bezoeken om over een bepaald onderwerp te schrijven. Het is dan bijvoorbeeld mijn taak om ervoor te zorgen dat de journalist een hotel heeft en activiteiten onderneemt bij een van onze partnerbedrijven. In ruil voor publiciteit zijn partijen altijd wel bereid om mee te werken en zo zorgen we ervoor dat Amsterdam goed op de kaart wordt gezet.”
Uitdagende stage
Rick: “Het is een uitdaging om steeds opnieuw variatie in de persreizen te krijgen. Dat is eigenlijk ook het leukste aan deze stage. En zo leer je bovendien de leuke plekjes van de stad kennen. Deze partijen benader ik dan met het verzoek of zij mee willen werken aan deze persreis in de hoop dat de partij opgenomen zal worden in het uiteindelijke artikel. Het is ook best uitdagend om overzicht te houden aangezien er veel persreizen tegelijk georganiseerd moeten worden. Op dit moment organiseer ik er 25 tegelijkertijd.”
Netwerken
Rick: “De werksfeer bij Amsterdam Marketing is heel goed. Af en toe varen we met de afdeling een rondje door de grachten. Vanaf het water zie je pas echt hoe mooi en uniek de stad Amsterdam eigenlijk is. De begeleiding die ik hier krijg is top, je ontwikkelt je organisatietalent enorm en het is een goede kans om je netwerk uit te breiden. Ik leer hier meer dan ik van tevoren had verwacht en zou deze stage dan ook zeker aanraden. Het is wel heel handig dat je de vakken Corporate communication, Zakelijke communicatie en Engels hebt gehad, aangezien je veel contact hebt met verschillende instanties en internationale journalisten.”
“Geen mooier papiertje dan dat van Tio”
Rick: “Het zijn drie intensieve jaren op Tio en dat diploma komt je niet aanwaaien. Maar de docenten zijn echt altijd bereid je te helpen zolang zij zien dat je je best doet waardoor de begeleiding over het algemeen zeer goed is bij alle vakken. Ik ben er dan ook van overtuigd dat ik geen mooier papiertje kan krijgen zodra ik afgestudeerd ben bij Tio.”
Overige testimonials bij Commerciële Economie en Ondernemerschap
"Ik spot nieuwe trends, brainstorm over nieuwe producten en schrijf content."
"Het is een moderne hbo-opleiding is met een goed toekomstperspectief"
"Het is leuk als je merkt dat je inspanningen al gelijk effect hebben!"
"Doorstromen binnen Tio? Ik zou het andere studenten ook aanraden!"