Sietse Manning
“Zelf zie ik mijn werk als 'verhalen vertellen'. Als Content Marketeer bij Reclamebureau Dizain vertel ik verhalen over merken. In alle mogelijke vormen: van een slogan tot een heel magazine. Het leukste aan marketing is dat de trends zich voortdurend ontwikkelen. Je bent dus nooit uitgeleerd.Een merk is een ingewikkeld iets. Merken bestaan alleen maar in ons brein als netwerken van associaties en gevoelens..Het bouwen van een goed verhaal, dat leer je bij de studie Nederlands. Bij Taalbeheersing leer je relevante luisteraars bereiken en boeien. Taalkundige kennis is cruciaal om precies en foutloos te communiceren. Met collega’s heb ik regelmatig vurige discussies over de beste formulering van een zin. Letterkunde is het stukje 'verhalen vertellen'. Ik put inspiratie uit literaire voorbeelden en mijn brede kennis van de Nederlandse cultuur en geschiedenis.Een goede contentmarketeer is taalgevoelig en creatief. Daarnaast is kennis van de Nederlandse cultuur onmisbaar. Hiervoor moet je op academisch niveau kunnen denken en onderzoeken. Een commerciële houding is nuttig, maar niet essentieel. Daarvoor hebben we weer andere mensen in dienst. Zo kan ik me voor honderd procent richten op de creatieve uitdaging.”
Overige testimonials bij Nederlandse Taal en Cultuur
"Vooral de literatuurvakken vind ik geweldig."
"Het bezoeken van open dagen en het volgen van de webklas hebben mij erg geholpen."